ATLAS.SK: Piatok, 2.9.2016
meniny má Linda

Vo vesmíre nemusíme byť sami. NASA našla 10 planét vhodných pre život

2.7.2017 | TechMag

Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) dodnes priamo nepotvrdil existenciu mimozemského života, ale stále častejšie prichádza so správami, ktoré aj priemerne inteligentnému človeku napovedia, že naša jedinečnosť je ohrozená.

Kepler v hlavnej úlohe

Keplerove zákony o nebeských telesách v minulosti priniesli svetu veľké poznanie vermíru a v súčasnosti sa zdá, že Kelpler bude opäť prepisovať úroveň nášho vzdelania. Teleskop, ktorý nesie meno slávneho astronóma, začal centimeter po centimetri prekopávať vesmír a po štyroch rokoch pátrania odoslal na Zem zásadne pozitívne správy o možnosti života „tam vonku“.

FOTO: Uhádnete, kde sa dá takto odfotiť Mliečna cesta?

Zachytil ich v takzvanej Goldilockovej zóne, čo je časť vesmíru okolo hviezd, ktoré nie sú ani príliš horúce ani príliš studené, jednoducho majú vhodné podmienky, aby sa na nich vyskytoval život. Práve v tejto zóne potvrdila NASA objav dvoch stoviek nových planét z čoho desiatka by mohla byť životaschopná.

Nejde o potvrdenie života, len podmienok
Napriek nadšenému záujmu vedci upozorňujú, že nejde o potvrdenie života, hoci výskumník Mario Perez na základe zistení povedal, že Kepler priniesol objavy, ktoré je potrebné ešte ďalej preverovať, no zdá sa, že nie sme vo vesmíre sami. Domnienka sa čoraz viac prikláňa k istote.

FOTO: Mali skúmať vesmír, ale zapadli prachom: Sovietske vesmírne rakety

Výskum priniesol aj zistenie, že sedem z desiatich nových planét dokonca obieha okolo hviezdy, ktorá je podobná nášmu Slnku a preto sa schéma začína čoraz viac podobať na naše životné podmienky. Aby teleskop priamo na planéte vzhliadol život je však jeho technológia stále slabá. Po prirátaní novej desiatky planét tak NASA potvrdila už približne 60 objektov, kde by sme mohli naraziť na mimozemšťanov.

Strely na prázdno?
Potvrdenie skutočnej existencie života je zatiaľ v nedohľadne. Skeptici však poukazujú na fakt, že vedci sa snažia nájsť podmienky vhodné na život človeka. No mimozemské civilizácie vonkoncom nemusia mať organizmus uspôsobený na prežívanie v našom klimatickom svete. Je preto možné, že vo „vhodných“ podmienkach pre nás nakoniec nemusíme nájsť nič a prekvapenie príde z úplne inej strany. No a práve o tom je krása tajomstiev vesmíru.

Autor: Marcos
Foto: Profimedia.sk

Čašník ponúka hosťovi: "Mám teľacie srdce, bravčovú pečeň, hovädzí jazyk, údené kolená, rybie prsty a volské oká..."
Hosť ho preruší: "Vaše problémy ma nezaujímajú, dal by som si guláš a pivo!"

Virtuálny barDomáca citrovodka Domáca citrovodka