
Po asi desiatich rokoch od začiatku výskumu 536 z nich rakovine podľahlo. Vo všeobecnosti množstvo vitamínu D nezvyšovalo ani neznižovalo riziko úmrtia. Výskumníci sa pritom zamerali na rôzne druhy rakoviny. Účastníci výskumu s vyššou hladinou vitamínu D v tele mali o 72 percent nižšiu pravdepodobnosť úmrtia na rakovinu hrubého čreva než ostatní.
U ostatných druhoch rakoviny to však neplatí. "Kým vitamín môže mať viac pozitívnych účinkov spojených s kosťami, verejnosť a lekári by sa nemali unáhliť. Nemali by považovať vitamín D za zázračnú paličku a konzumovať ho vo vysokých dávkach," uviedla špecialistka z Národného inštitútu zdravia Johanna Dwyer.
Je niekoľko faktorov, ktoré zvyšujú riziko rakoviny hrubého čreva, vrátane obezity a nedostatočnej fyzickej aktivity. Zatiaľ ale nie je jasné, či hrá množstvo vitamínu D u človeka nezávislú úlohu, alebo len znásobuje tieto faktory, informovala Dwyer.
Zdroj: Webnoviny.sk
















April Scott – chladná i horúca súčasne













