ATLAS.SK: Nedeľa, 20.4.2014
meniny má Marcel
   

Fitnes strava vás nemusí zruinovať

7.3.2011 | Zdravie

Pri budovaní svalovej hmoty je okrem pravidelného cvičenia potrebné dodržiavať správne zásady stravovania. Jedlo dodá vášmu telu potrebnú energiu a látky, ktoré potrebuje. Aby svaly rástli a silneli, nemusíte sa napchávať drahými doplnkami výživy, stačí ak si osvojíte správne stravovacie návyky. Dnes vám predstavíme 7 jedál a nápojov, s ktorými bude váš tréning efektívnejší.

Ananás a papája
Oba druhy tropického ovocia majú v sebe enzým bromelín, ktorý pomáha pri trávení, rozkladá v potrave proteíny. Jeho účinkom sa rýchlejšie spaľuje tuk a zabraňuje tiež tvorbe nového. Ananás je bohatým zdrojom vitamínov a má detoxikačné účinky na organizmus. Papája je prospešná najmä svojimi antioxidantmi, vitamínmi A, C a E.

Na čo sú dobré: Na regeneráciu svalstva.

Losos
Rybie mäso obsahuje veľké množstvo vitamínov a minerálov, najmä omega-3 mastné kyseliny. Losos je bohatý práve na omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú hladinu toho dobrého cholesterolu v tele. Konzumáciou lososa telo nasýtite a zároveň spálite neželaný tuk. Odporúča sa najmä pri diéte. Obsahuje vysoký podiel bielkovín a vitamínov D, aj B. Odborníci na výživou sa zhodujú, že losos je najzdravšou rybou pre ľudský organizmus. 

Na čo je dobrý: Pri diéte.

Hovädzie mäso
Hovädzie chudé mäso je bohatým zdrojom prírodných bielkovín, železa, kreatínu i vitamínov skupiny B. Jeho konzumáciou podporíte rast svalstva. Pri takejto strave si síce trocha priplatíte, no ak chcete zväčšiť svoj objem rýchlo a efektívne, je hovädzie mäso ideálnou voľbou.

Na čo je dobré: Na rast objemu.

Syry
Syry obsahujú mnoho dôležitých prvkov, najmä veľké množstvo vitamínu A, B a D. Sú tiež zdrojom dopamínu, ktorý mobilizuje telesné zdroje energie a stimuluje srdcovú činnosť. Existuje veľké množstvo druhov syrov, preto máte vcelku slušný výber. Napríklad mozzarella je ľahko stráviteľná a je vhodným doplnkom diéty. Tofu syry obsahujú zase veľké množstvo bielkovín.

Na čo sú dobré: Na objem.

Káva
Odborníci na Univerzite v americkej Georgii odhalili, že množstvo kofeínu, ktoré telu dodajú 2 šálky kávy denne, znižuje únavu a bolesť svalov. Kofeín blokuje látky, ktoré aktivujú receptory bolesti.

Na čo je dobrá: Na úľavu od bolesti.

Zelený čaj
Brazílski vedci odhalili pozitívne účinky zeleného čaju pre milovníkov fitnes cvičenia. Konzumáciou zeleného čaju podporíte regeneráciu unavených svalov po intenzívnej záťaži. Všeobecne sú známe jeho antioxidačné účinky, ktorými posilňuje imunitu a bojuje proti vzniku rakoviny. Okrem toho pomáha spaľovať tuky.

Na čo je dobrý: Regenerácia svalov.

Studená voda
Pitie studenej vody pred a počas cvičenia pomáha zvýšiť vašu výdrž. Britskí vedci túto teóriu potvrdili v štúdii medzi cyklistami, ktorých výkony sa výrazne zlepšili, ak pred pretekmi vypili pol litra studenej vody. V priebehu pretekov pili menšie množstvo vody, čo spôsobilo, že zahriatie a následné spomalenie organizmu oddialili.

Na čo je dobrá: Na výdrž.

Existuje viacero jedál, ktoré svojimi zložkami obohacujú vaše telo o látky, potrebné pri budovaní svalov a postavy. Niektoré sú všeobecne uznávané, u iných sa stretávame s protichodnými názormi odborníkov na výživu, no faktom je, že správna strava je viac ako polovica úspechu pri formovaní tela, o akom ste vždy snívali. Môžete ho mať, stačí len chcieť.

Autor: Kubo

Diskusia k článku
 

Tipy na dnes

 
Vtip dňa

Fero vstane uprostred noci, lebo sa musí ísť vycikať. Keď tak stojí nad misou v záchode, pozrie sa svojho vtáka a vraví:
- Keď to ty potrebuješ, ja vstanem! Ale, keď to ja potrebujem, ty nevstaneš ani zaboha.

 
Virtuálny barBlinkibu Blinkibu
  • rum
  • ovocný čaj
  • mlieko
  • cukor
  • citrón
 
Hra na dnes