ATLAS.SK: Nedeľa, 23.11.2014
meniny má Klement
   

Ako získať svalnaté nohy

25.7.2012 | Zdravie

Nie všetci chlapi potrebujú kockaté bruchá a ramená veľkosti vstavanej skrine, no po svalnatých nohách by siahol každý. Sú symbolom sily, ženy si na ne potrpia a je pomerne jednoduché sa k nim dopracovať. Viete, ako na to?

Venujte sa im
Máte pocit, že vaše nohy vôbec nevyzerajú chlapsky? Mľandravé stehná a štíhle lýtka nie sú práve ideálom mužskej dokonalosti, no nie všetci majú v génoch pekne vyrysované svaly na nohách bez väčšej námahy. Ak aj vy patríte k nešťastníkom, ktorým v tomto smere príroda nenadelila, nemusíte ešte zúfať. Svalnaté nohy nie sú métou nedosiahnuteľnou, no musíte mať dobre nastavený cieľ a odhodlanie.

Väčšina mužov sa v posilke venujte hornej časti tela a nohy buď zanedbáva úplne, alebo im venuje len minimum času. A to je zle. Ak totiž cvičíte pravidelne, vaše telo sa mení, formuje, rastie a nie je horší pohľad, ako na nabúchaného chlapa s tenučkými chabými nožičkami, ktoré jeho váhu sotva unesú. Svaly na nohách sú totiž úplne rovnaké, ako iné svaly, potrebujú tréning a záťaž, aby rástli.

Striedajte
Pri tréningu venujte približne rovnaký čas každej partii tela, vrátane nôh. Ideálne je, ak si ho rozložíte do niekoľkých dní a striedate. Ak dnes cvičíte brucho a hrudník, zajtra si dajte ruky a nohy. Dodržiavaním tréningového plánu sa k výsledkom dopracujete pomerne rýchlo, nakoľko na nohách sa nezvykne usadzovať tuk tak výrazne, ako napríklad na bruchu. Navyše, pri chôdzi a bežnom fungovaní sú neustále v pohybe, čo je určite výhodou.

Strečing a beh
Pre rast a spevnenie svalov nôh, je dôležité byť fit a dobre pripravený na tréning. K tomu patrí zahriatie na bežiacom páse, či rozličných trenažéroch, ale aj kvalitný strečing. Nepodceňujte ho ani pri behu, či korčuľovaní, ktoré patria k najobľúbenejším formám cvičenia svalov nôh. Ak chcete zapojiť do pohybu viac svalov, stavte na korčuľovanie. Je komplexnejšie. Pri behu dbajte na správnu obuv a nezaťažujte zbytočne svoje kĺby. Vyhýbajte sa preto betónovým plochám.

Posilňovanie
Pri dvíhaní váh začnite vždy zľahka. Nohy totiž neskúsený človek veľmi rýchlo preťaží a nasledujúce dni budú peklom na Zemi. Po rozcvičke a zohriatí svalov začnite s ľahkou váhou a ak sa na to cítite, postupne pridávajte. Sami zistíte, koľko vládzete, no mali by ste vždy dať aspoň 10 opakovaní v každej sérii. Tomu prispôsobte aj váhu. Cviky striedajte, no vždy sa snažte pohyby vykonávať čo najpresnejšie a najpoctivejšie. Flákanie vám v tomto smer vôbec nepomôže, skôr môže uškodiť zranením, či preťažením svalu.

Ak zásady cvičenia nôh poznáte a potrebujete konkrétne tipy, zablúďte do našej sekcie FIT TIP.

Autor: Andrew

Diskusia k článku
 
Aké pevné sú vaše nervy?
Otestovalo sa 22209 ľudí

Tipy na dnes

 
Vtip dňa

Ide po ceste blondínka a brunetka, ked zrazu brunetke zacne zvonit v taške mobil. Brunetka ho dlho nemôže nájst, a v tom sa blondínka spýta: Ty, a máš ho vôbec so sebou?

 
Virtuálny barCastro Cooler Castro Cooler
  • 4 cl Calvadosu
  • 4 cl zlatého rumu
  • 2 lyžičky trstinového cukru
  • limetková šťava
  • pomarančová šťava
  • mäta
  • citrónová kôra
  • pomarančová kôra
 
Hra na dnes