ATLAS.SK: Piatok, 24.10.2014
meniny má Kvetoslava
   

Ako získať svalnaté nohy

25.7.2012 | Zdravie

Nie všetci chlapi potrebujú kockaté bruchá a ramená veľkosti vstavanej skrine, no po svalnatých nohách by siahol každý. Sú symbolom sily, ženy si na ne potrpia a je pomerne jednoduché sa k nim dopracovať. Viete, ako na to?

Venujte sa im
Máte pocit, že vaše nohy vôbec nevyzerajú chlapsky? Mľandravé stehná a štíhle lýtka nie sú práve ideálom mužskej dokonalosti, no nie všetci majú v génoch pekne vyrysované svaly na nohách bez väčšej námahy. Ak aj vy patríte k nešťastníkom, ktorým v tomto smere príroda nenadelila, nemusíte ešte zúfať. Svalnaté nohy nie sú métou nedosiahnuteľnou, no musíte mať dobre nastavený cieľ a odhodlanie.

Väčšina mužov sa v posilke venujte hornej časti tela a nohy buď zanedbáva úplne, alebo im venuje len minimum času. A to je zle. Ak totiž cvičíte pravidelne, vaše telo sa mení, formuje, rastie a nie je horší pohľad, ako na nabúchaného chlapa s tenučkými chabými nožičkami, ktoré jeho váhu sotva unesú. Svaly na nohách sú totiž úplne rovnaké, ako iné svaly, potrebujú tréning a záťaž, aby rástli.

Striedajte
Pri tréningu venujte približne rovnaký čas každej partii tela, vrátane nôh. Ideálne je, ak si ho rozložíte do niekoľkých dní a striedate. Ak dnes cvičíte brucho a hrudník, zajtra si dajte ruky a nohy. Dodržiavaním tréningového plánu sa k výsledkom dopracujete pomerne rýchlo, nakoľko na nohách sa nezvykne usadzovať tuk tak výrazne, ako napríklad na bruchu. Navyše, pri chôdzi a bežnom fungovaní sú neustále v pohybe, čo je určite výhodou.

Strečing a beh
Pre rast a spevnenie svalov nôh, je dôležité byť fit a dobre pripravený na tréning. K tomu patrí zahriatie na bežiacom páse, či rozličných trenažéroch, ale aj kvalitný strečing. Nepodceňujte ho ani pri behu, či korčuľovaní, ktoré patria k najobľúbenejším formám cvičenia svalov nôh. Ak chcete zapojiť do pohybu viac svalov, stavte na korčuľovanie. Je komplexnejšie. Pri behu dbajte na správnu obuv a nezaťažujte zbytočne svoje kĺby. Vyhýbajte sa preto betónovým plochám.

Posilňovanie
Pri dvíhaní váh začnite vždy zľahka. Nohy totiž neskúsený človek veľmi rýchlo preťaží a nasledujúce dni budú peklom na Zemi. Po rozcvičke a zohriatí svalov začnite s ľahkou váhou a ak sa na to cítite, postupne pridávajte. Sami zistíte, koľko vládzete, no mali by ste vždy dať aspoň 10 opakovaní v každej sérii. Tomu prispôsobte aj váhu. Cviky striedajte, no vždy sa snažte pohyby vykonávať čo najpresnejšie a najpoctivejšie. Flákanie vám v tomto smer vôbec nepomôže, skôr môže uškodiť zranením, či preťažením svalu.

Ak zásady cvičenia nôh poznáte a potrebujete konkrétne tipy, zablúďte do našej sekcie FIT TIP.

Autor: Andrew

Diskusia k článku
 
Vyhrajte skvelý balzam na pery
Súťaž trvá do 31.10.2014
Vyznáte sa vo svete rozprávok?
Otestovalo sa 43313 ľudí

Tipy na dnes

 
Vtip dňa

"Mám si dať ešte jedno pivko alebo nie? Brucho hovorí, že áno, hlava zase, že nie. Hlava je múdrejšia než žalúdok. Preto múdrejší ustúpi."

 
Virtuálny barCampari Cocktail Campari Cocktail
  • 2 cl campari
  • 2 cl ginu
  • 2 cl Vermouth Rosso
  • 1 koliesko pomaranča
 
Hra na dnes