ATLAS.SK: Piatok, 24.10.2014
meniny má Kvetoslava
   

FOTO: Reklamy, ktoré ZMENILI svet

13.7.2012 | Biznis

Radi porovnávate dnešné reklamy s tými z minulosti? Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, kedy nastal zlomový bod, ktorý zmenil obyčajný reklamný spot s jednoduchým posolstvom na krátky film zo zápletkou, vtipom, nápadom a posolstvom, ktoré svojou silou zasiahne presne tú cieľovú skupinu, ktorú má? Pozrite sa na niekoľko kultových reklamných kampaní, ktoré svojou inovatívnosťou nastavili nové méty celému biznisu.

Mysli inak
Predtým, ako sa internet stal miestom pre každého, boli počítače považované za nástroje vedy, ktoré patrili výhradne do rúk informatikom a fanatikom pre nuly a jednotky. Práve výrok Myslite inak, z reklamného materiálu spoločnosti Apple z roku 1997, pomohol pretvoriť vnímanie výpočtovej techniky na nástroj zábavy a relaxu pre každého používateľa bez ohľadu na vek, či vzdelanie. A vtedy sa začali technologické možnosti využívať naozaj kreatívnejšie.  

Čaute chalani
Poznáte inú podprsenku, ktorej meno pozná každý chalan vo veku 5 – 65 rokov na svete? Wonderbra priniesla na trh nie len celkom nový, lusuxný materiál, ale predávala ho spôsobom, ktorý sa zapísal do hlavy na večné veky. K tomu božská Adriana a krivky, ktoré vyformovali ženský ideál pre 21 storočie. Legendárna reklama s krásnou Slovenkou vyšla na svetlo sveta v roku 1994 a dodnes je považovaná za jednu z najkultovejších vôbec.  

AIDS v reklame
United Colors of Benetton je známa svojimi kontroverznými reklamnými posolstvami. Jednou z prvých naozaj šokujúcich kampaní, bolo použitie fotografie Davida Kirbyho, zomierajúceho na AIDS po boku svojho otca, sestry a netere. Fotografia známeho aktivista v boji proti zákernej chorobe, vyhrala v roku 1991 cenu za fotografiu roka. Jej autor Therese Frare dal o rok neskôr súhlas na jej použitie v rámci reklamy Benettonu, ktorá nadáciu boja proti AIDS podporovala. A tak vznikla jedna z najšokujúcejších reklám na svete, ktorá si vyslúžila aj miesto medzi stovkou fotografií, ktoré zmenili svet, podľa časopisu Life v roku 2003. 
Daj si cigu, mladý
Viete prečo sa dnešný svet stavia negatívne k reklamám na cigarety a tabakové výrobky? Jednou z príčin, prečo sú takéto reklamy nežiadané, je práve kampaň Joe Camel z roku 1987, ktorá prišla s novým vizuálom a cieľom osloviť mladých ľudí. Využili k tomu animované postavičky, ktoré mali prilákať pozornosť nových mladých zákazníkov. Desivé? Dosť na to, aby sa veľké tabakové spoločnosti dohodli na prísnych pravidlách tabakových a eliminovaní reklám na cigarety.  

Autor: Michal

 

Tipy na dnes

 
Vtip dňa

"Mám si dať ešte jedno pivko alebo nie? Brucho hovorí, že áno, hlava zase, že nie. Hlava je múdrejšia než žalúdok. Preto múdrejší ustúpi."

 
Virtuálny barCampari Cocktail Campari Cocktail
  • 2 cl campari
  • 2 cl ginu
  • 2 cl Vermouth Rosso
  • 1 koliesko pomaranča
 
Hra na dnes